logo

Mentor s vizí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D., MBA

4 min čtení

O vedení mladých účetních talentů, roli mentoringu a celoživotním vzdělávání. Rozhovor s Ing. et Ing. Pavlem Semerádem, Ph.D., MBA.

PorotaRozhovorTaxathlon
Mentor s vizí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D., MBA

Prvním členem poroty, kterého vám představíme, je Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D., MBA, garant bakalářského a MBA studia na Vysoké škole Sting a zkušený mentor vysokoškoláků. Za roky pedagogické praxe potkal stovky studentů na začátku jejich profesní cesty a dobře ví, jak zásadní roli hraje osobní vedení. Sám si cestu k účetnictví našel díky inspirativním vyučujícím a dnes se snaží stejnou podporu nabídnout svým studentům, protože právě to může být jeden z rozhodujících kroků k jejich budoucí profesionalitě.

Zeptali jsme se pana doktora na nejčastější chyby studentů, co odlišuje profesionála od studenta, roli mentoringu v dnešním vzdělávání a nezapomněli jsme ani na otázku spojenou s Taxathlonem.

Jaké chyby u studentů nejčastěji vídáte a jak jim mohou předcházet?

„Pokud se podíváme na studium komplexně, vidím dvě zásadní chyby. Tou první je, že se studenti často nechají přesvědčit svým okolím, ať už rodiči či známými, aby studovali obor, který je sice perspektivní z hlediska uplatnění a finančního ohodnocení, ale pro ně není naplňující.“

Doporučuji studentům, kteří si nejsou jisti ohledně oboru, aby šli do praxe a vyzkoušeli si, zda je daný obor bude naplňovat. Teprve poté bych udělal definitivní rozhodnutí o studiu.

„Jinak sice můžete ve 40 letech dobít nějaký kariérní žebřík v korporátu, ale vnitřně vás to pořád potáhne někam jinam.“

Co dělá rozdíl mezi studentem a budoucím profesionálem?

„Student často vnímá studium jako povinnost a učí se jen na zkoušku, aniž by si vytvářel skutečný vztah k obsahu. Profesionál naopak chápe, že vzdělávání je celoživotní proces. Nejde jen o dobrovolnost, ale i nutnost, kterou přijímá jako součást svého rozvoje. To považuji za ten největší a zásadní rozdíl.“

Jakou roli hraje mentoring a vedení mladých v dnešním vzdělávání?

„Mentoring je dnes naprosto zásadní. Studenti se už nechtějí jen memorovat skripta, mnohé informace si najdou online. Očekávají, že je učitelé povedou, budou jejich mentory a ukážou jim krásy oboru.

„Mí vyučující toto naprosto splnili, a proto jsem si získal k oboru lásku, kterou se snažím předávat dalším generacím.“

Výuka se zároveň rychle posouvá k digitalizaci, kdy si studenti materiály nastudují předem a během rozvrhové jednotky pak téma diskutují s vyučujícím a rozvíjejí své znalosti.

Co očekáváte od účastníků Taxathlonu?

„Obrovské nadšení a skvělé výsledky. Pevně věřím, že i díky nám najdou lásku k účetnictví a daním, která je bude provázet jejich profesní cestou.“

Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D., MBA je nejen odborníkem ve svém oboru, ale i inspirativním mentorem, který chápe, jak důležité je mladé talenty správně vést a motivovat. Jeho zkušenosti a osobní přístup jsou pro soutěž Taxathlon velkým přínosem a motivací pro všechny účastníky, kteří chtějí naplnit svůj potenciál a stát se budoucími profesionály v oblasti účetnictví a daní.

Děkujeme za rozhovor a těšíme se na vás na Taxathlonu.

Mentor s vizí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D., MBA | Taxathlon